sobota 10. listopadu 2012

Jak na hodnotový screening (část 3)

Nástrojů, které lze při hodnotovém screeningu zdarma využívat je celá řada. Já osobně jsem zkoušel zejména Stock Scrceener v Google Finance a před delší dobou také Stock Screener v Yahoo Finance. Zkoušel jsem i jiné, ale je asi zbytečné zde vyjmenovávat všechny. Stačí totiž zadat spojení: "Stock Screener" do vyhledávače google a vyjede nám několik stránek odkazů na všemožné nástroje, pomocí kterých lze filtrovat akcie podle nastavených kritérií.

Na co se však chci v tomto článku zaměřit, je zejména použití konkrétního nástroje a za ten jsem zvolil Stock Scrceener v Google Finance. Důvod této volby je, že mi přijde dostatečně jednoduchý a intuitivní, aby ho mohl využívat každý, kdo má počítač a připojení k internetu.

Po otevření stránek se zmíněným screenerem se objeví okno, ve kterém jsou předvybrány kritéria: "Market cap" (tržní kapitalizace), "P/E ratio" (PE), "Div yield (%)" (DY) a "52w price change (%)" (procentuální změna ceny akcie za posledních 52 týdnů) viz (obr.1).

obr.1

Z přednastavených kritérií mě osobně zajímají pouze "P/E ratio" (PE) a "Div yield (%)" (DY). Ostatní dvě mohu odstranit pomocí křížků vpravo u kritérií. Dále bych pomocí "Add criteria" přidal ještě "Price to book" (PB), "Current ratio" (CR) a "Total debt/equity (Recent yr) (%)" (DE). Kritéria si samozřejmě můžete vybrat jaká chcete, ale mě osobně se líbí tato kombinace viz (obr. 2).

obr. 2

Jak jsem již popsal v předchozích článcích, jednotlivá kritéria bych osobně volil např. takto:
  • PE maximálně 10
  • PB maximálně 2
  • CR aspoň 1
  • DY aspoň 4%
  • DE maximálně 1 (neboli 100%)

Na obrázku níže (obr. 3) lze vidět výsledné nastavení screeneru spolu s několika zobrazenými výsledky.

obr. 3

Takto tedy vypadá práce se Stock Screenerem na webu google finance. V příštím příspěvku uvažuji o krátkém videu na téma: Jak na hodnotový screening.

Zdroj obrázků: [printscreeny z http://www.google.com/finance#stockscreener].
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji, že chcete přispět do diskuze :-)